Zasady pozycjonowania produktów


Zasady kolejności prezentacji produktów na drogeriawapteka.pl

 

Drogeria internetowa drogeriawapteka.pl (dalej: Drogeria Internetowa) prezentuje swoim użytkownikom (dalej: Użytkownik) dostępne w jej ofercie produkty, poprzez nadanie tym produktom określonej widoczności lub wagi w wyniku ich wyszukiwania.

 

  1. Prezentacja produktów na stronie głównej

Na stronie głównej Drogerii Internetowej automatycznie prezentowane są produkty aktualnie objęte promocjami zleconymi albo własnymi prowadzonymi na podstawie odrębnych zleceń marketingowych oznaczone flagą „Sponsorowane” oraz produkty będące bestselerami lub produktami z krótką datą.

 

  1. Wyszukiwarka

Użytkownik ma możliwość wyszukania produktu po wpisaniu w oknie wyszukiwarki określonej frazy. Po otwarciu okna wyszukiwarki wyświetlane są podpowiedzi w postaci najpopularniejszych fraz oraz pasujące produkty, które zmieniają się wraz z wpisywanym hasłem.

Po wyszukaniu wyników produkty domyślnie wyświetlane są w kolejności automatycznej i sortowane według trafności.

Pozycja produktu na liście może się zmieniać w czasie. Wpływają na to różne czynniki, na przykład:

  • Użyte frazy do wyszukania wyników;
  • Zawężenie wyników poprzez wybrane filtry;
  • Zaangażowanie kupujących;
  • Atrybuty, jakie są przypisane do produktu;
  • Dostępność produktów;
  • Nazwa produktu;
  • Producent;
  • Kategoria, w której znajduje się produkt;
  • Przypisane do fraz synonimy.

 

Użytkownik może sortować wyświetlone dla danej frazy produkty według takich parametrów, jak:

  • Trafność
  • Nazwa A-Z
  • Nazwa Z-A
  • Cena (rosnąco)
  • Cena (malejąco).

 

W wynikach dopasowanych do wyszukiwanych haseł, które posortowane są automatycznie według trafności, pozycja produktu może być zmieniona na wyższą na określony czas. Możliwe jest to dzięki zastosowaniu przez usługodawcę specjalnych narzędzi, które powodują wyświetlanie produktów na początku listy, a następnie pokazane są pozostałe dopasowane do zapytania produkty. Na stronie funkcjonują dwa takie narzędzia:

  1. Narzędzie ADS pozwalające przypiąć produkty na samej górze wyników, które nie zmieniają się pomimo użycia filtrów, sortowania, a nawet przejścia na kolejną stronę.
  2. Narzędzie umożliwiające jedynie podbicie produktów na początek listy, przy czym wyniki zmieniają się wraz z użyciem filtrów, sortowania i zmiany strony.

Produkty niedostępne zawsze prezentują się na końcu listy, niezależnie od wyboru typu sortowania lub filtra.

 

  1. Drzewo kategorii produktów

W dostępnym w górnej części interfejsu Drogerii Internetowej drzewie kategorii produktów Użytkownik może wyszukać interesujący go produkt poprzez funkcjonalność wybierania kolejnych kategorii produktowych wyświetlanych w ramach drzewa kategorii produktów.

Produkty mogą być wyświetlane w ramach wybranych przez Użytkownika kategorii produktów w kolejności automatycznej zgodnie z pkt. 3 powyżej lub z zastosowaniem kryteriów sortowania wybranych przez Użytkownika zgodnie z pkt 4 poniżej lub kryteriów filtrowania wybranych przez Użytkownika zgodnie z pkt 5 poniżej.

 

  1. Sortowanie produktów w kategoriach

Użytkownik może sortować produkty w kategoriach według następujących kryteriów:

  • Domyśle, które sortują produkty zgodnie z następującą kolejnością:
  1. produkty oznaczone flagą „Sponsorowane”;
  2. popularność produktów produkty;
  3. dostępność produktu;
  • Popularność;
  1. dostępność produktu;
  • Cena rosnąco;
  • Cena malejąco;
  • Nazwa A-Z;
  • Nazwa Z-A.

Dalsze sortowanie produktów przez Użytkownika możliwe jest poprzez wybór z dostępnych kategorii lub filtrów.

 

  1. Filtrowanie

Użytkownik może filtrować produkty w kategoriach według następujących kryteriów: producent, postać, dla kogo, wiek, problem, działanie, stosowanie, kluczowy składnik, sposób aplikacji.

 

  1. Produkty sponsorowane

Produkty oznaczone flagą „Sponsorowane” to produktu, którym w wyniku odrębnych zleceń marketingowych nadano większą widoczność w Drogerii Internetowej m.in. poprzez umieszczenie ich na początku wyników wyszukiwania. Produkty sponsorowane każdorazowo są wyraźnie oznaczone i są wyświetlane na podstawie parametrów danego wyszukiwania.

 

  1. Produkty chwilowo niedostępne

Produkty tymczasowo niedostępne prezentują się w wynikach wyszukiwania jako produkty wyszarzone z informacją o możliwości poinformowania o dostępności poprzez wiadomość email.

Takie produkty automatycznie wyświetlane są na końcu wyników wyszukiwania.